Thursday 22 May 2014

My journey in uni life ( SEMESTER 1 )



Assalamualaikum everyone.

Ok lah. Hari nie aku nak post sikit lah pasal uni life aku kat UiTM Samarahan. Okay,let's start with the introduction first eh.

Hari pertama aku dapat surat tawaran dari Uitm untuk melanjutkan pelajaran di dalam jurusan Pentadbiran Awam, i was like apa menatang jurusan pentadbiran awam tue kan. so aku tanya lah kat kazen aku yang dulu nya ex budak admin (pentadbiran awam) yang kini melanjutkan di Uitm Melaka ambik Human Resources. Dia cakap admin ok sebab senang dapat kerja nanti. (hah,yg sng dpt kerja tue aku nak, so aku apa lagi ambik and terus tekan setuju dengan tawaran tersebut). time tue aku ambik form 6 kat Sacred Heart Sibu (sekolah lelaki tue u, form 6 je ada budak perempuan). hahah! untung siot. Okay sampai sini lah intro aku dulu,mls nak cakap panjang panjang, sampai hujung tahun belum tentu habis.

Jeng jeng jeng jeng...

Dh selesai packing barang ( aku bawa dua beg tau : satu beg besor dn satu beg kecik. belum habis dgn tue backpack dn bantal aku lagi,mcm nak pindah rumah. hahaha ) untuk bawa pergi Kuching nanti. aku persiapkan diri dan mental sebab aku tak pernah belaja jauh jauh mcm nie. dri beso sampai kecik aku kat sibu je. kat sini lah senang cakap. dh sampai kat kuching and siap beli barang dgn kazen montel aku tue, aku anta lah brg pegi uitm samarahan tue.


berderau darah aku nengok tempat nie,asing sangat

sesampai kat uitm hati aku sedih and gundah gulana sebab aku rasa tak nak dok kat situ. dh lah jauh dari family, tue lah ini lah. mcm - mcm aku pikir kot. so aku tahan je air mata walaupun nak nangis. huhuhu
so lepas tue aku masuk bilik and kemas barang segala bagai semua. hari tue kami org ada MDS or what we call as Minggu Destini Siswa. nie mcam orientasi for new student lah. aku takda gambar time mds sbb aku takda kwan sangat yang ada pun kawan dr sekolah iaitu piqah. nasib baik dia da, ada jugak lah peneman kat sana. 

Ok after a week lepas orientasi tue we all ready tok masuk kelas. hah, time tue lah aku jumpa dengan angel. hah! kita orang dulu nie satu sekolah time sekolah menengah dulu, however, kami org tak kenal each other sangat sebab dia budak baik, aku nie budak jahat sikit. hahaha. but whatever it is, kami org berkenalan and cakap cakap so dia lah sahabat aku sepanjang 2 1/2 tahun di uitm sampai sekarang nie. 

Hah, okay, masa masuk kelas pertama of course lah ada sesi perkenalan diri, Nama siapa,asal mana, sebab apa ambik course nie and bla bla bla. mcm mcm jawapan yg diterima oleh lect "sebab apa ambik couse nie". ada yang kelaut and ada yang kebulan. hahaha.

Lepas tue we ols makin rapat especially dengan bebudak gegurls lah kan, geguys time tue blom kenal sgt just kenal dengan jerold sebab dia peramah. so we ols banyak lah plan macam nak buat birthday party lah, berkelah lah and sebagainya. So, we ols did that most of the plan actually termasuk ada lah dengan accident sikit. hahaha. 
Lets start with the first plan, we did the birthday party. Party tok fiona. kitaorang buat simple just and sebab time tue baru masuk mana lah da duit nie kan. the cakes, foods semuanya dibuat oleh yaya n seha. jom usha sikit gambar sikit.
kek dh tak sejuk so cair time mkn tue


birthday girl : the lady in black
 masa sem 1 (poyo moyo muka nie)
okay,tue baru je birthday party,malas nak upload banyak sgt, tue je lah yg mampu aku kasi tengok. hahaha. 
then we ols went for a trip. its just only for a day,however something unexpected had occurred. actually, its quiet funny thou because we planned it very well but yaaaa we cant do nothing. So we book 2 cars, actually its a rent car  near our campus and went for grocery shopping at giant. kami org ingat nak memasak kat rumah yaya nanti dekat santubong and dapat jugak lah jimat duit. actually, masa perjalanan nak pergi ke santubong @damai tue banyak sangat masalah. dari kereta sewa rosak sebab minyak bocor, sesat jalan, and sikit lagi nak kena langgar lagu tue. pheww, tapi semua okay. sesampai je kat rumah nenek yaya,kami org masuk,salam, and terus buat preparation tok masak. dah tue pulak,si yaya nie teringin sangat nak bawa kereta so dia ajak lah kawan kawan yang pandai bawa kereta tue tlg ajar,tp yang keta dia nak guna tue pulak keta auto memang tak lah. hahaha. dup dup dup dup,we got a call says that yaya accident. langgar dinding ke kalau tak silap. bersepai dh depan keta tue. hahahaha. baru sem 1 dh buat masalah. but ayah yaya tolong recover semua. huhuhu. sian jugak nengok but tue lah. malang tak berbau. so usha usha photo muka happy sampai muka sedih. ahahahah. (jahat siot ko aishah)

muka happy bab blom kena lagi nie. hahaha
banyak bebeno sosej atas meja. thank u giant. haha
nak promote jap: sandwich sardin ayam brand
mama seha
yang guna tue selendang coklat tue lah yaya,cantik and baik. yaya
muka manyak senang yaya. hahaha
sedih time nie. semua sempat ketawa. hahaha. le[as accident,tengah pujuk yaya. 
But whatever it is, all the precious memories will be kept and not be forgotten. hahaha. yayayyaya,lawak siot ko. hahahaha
p/s: gambar keta tue takda. aku dah buang nanti kantoi ngan mak bapak,last last aku sendiri yang habaq mai. hahahahah.damn. kena dah. 

                                         

No comments:

Post a Comment